Mottó

Senki sem keresheti úgy Istent, hogy valójában már meg ne találta volna...

Archívum

Kommentek

Google szekció

Hirdetések

4# - Isten valóban egy kicsinyes, szadista őrült???

2008.08.23. 07:32 | Igazságkereső | 5 komment

Címkék: isten őrült kicsinyes bizonyítás

Jó reggelt feleim,

Tegnap óta azon gondolkodom, meg ma reggel is ez motoszkált a fejemben, hogy miért kell, hogy rossz dolgok történjenek az életünkben. Ha annyira jófej és igazságos az Isten, akkor miért kell, hogy Darfurban éhezzenek a gyerekek, miért kell az Oroszoknak háborúzni a grúzokkal, miért kell, hogy egy embernek a körülményei teljesen ellehetetlenítsék az életét és látszólag elszakítsák mindentől, ami fontos számára és, ami szükséges? 

Igen ezek nagyon kemény kérdések és nagyon sok féle választ lehet rá adni, de sokuk csak vagdalózás, sok meg teória. Én sem igazán tudom, hogy mi a helyes itt, de mégis vettem a bátorságot és írok most róla egy pár sort. 

Mindenekelőtt leszögezném, hogy tudom, hogy Isten jóságos és törődő és minden a javára van annak, aki az Urat szereti. Tudom, tudom bedobtam az egyik vallásos aduászt, amitől sokaknak elszáll biztos az agyuk, hogy ez mennyire bárgyú. 

Volt egy idő, hogy ezt reflexből mondtam, mert ezt hallottam mindenkitől, de hál’ Isten a gyülekezetünk ( www.bibliaszol.hu ) lelkipásztorai sokszor azt mondják az Isten tiszteleten és a Biblia Iskolában ( KETA ) is ezt tanítják, hogy ne higgyük el egyetlen szavukat sem, hanem nézzünk utána és jussunk egy személyes meggyőződésre és az sem baj, ha az más, csak akkor beszélgessünk el valakivel, hogy vajon miért más. Ezt tettem én is és mára már meggyőződésből mondom. 

Tehát az én személyes meggyőződésem, hogy mindannyian egy hatalmas tervnek vagyunk a részei, aminek az a végcélja, hogy megmeneküljenek lelkek és ne kelljen senkinek sem az örök kárhozatra kerülni. 

Az a baj, hogy ezt a tervet nem tudjuk átlátni és emberi elmével próbáljuk meg értékelni és megmérni a saját mércénk szerint. Szerintem ez pontosan olyan mintha vonalzóval akarnám megmérni a világegyetemet. Mondok egy példát: a saját otthoni pénzügyeidet át tudod látni, ha egyedül vagy és tudod, hogy mikre költesz. Mi van, ha van egy feleséged és közös a kassza és van egy lakáshitel, három életbiztosítás, két államkötvény, lakástakarék pénztár és a két gyereknek az iskolát kell fizetni és mondjuk mind a ketten fix+jutalék rendszerben dolgoztok. Ehhez a családi kasszához is kell legalább egy Excel file, hogy átlássátok. 

És akkor mi van egy országgal? Emberi aggyal egyedül senki sem képes átlátni az ország pénzügyeit, mert lehetetlen. Erre van a sok szakember, akik különböző területeken ezen dolgoznak. Szóval gyakorlatilag egy ország pénzügyeit egyetlen ember sosem tudja átlátni és megérteni egyedül és ez még csak a pénzügy és nem is az egész rendszer, amiben emberek élnek. 

Arra akarok kilukadni, hogy szerintetek mennyi esély van arra, hogy egy ember az Ő korlátos gondolkodásával átlássa annak a tervét, aki mindenható, nem született, hanem mindig is volt, végtelen ( apropó még ez a szó sem fér be a fejünkbe. Mi ez? Nagyon nagyon nagyon sokáig mész és még mindig nincs vége????) és az ő zsenialitásával kitalált egy tervet, ami szerint mozgatja az egész világot és ezt akarjuk megérteni és emberi mércével ítéletet mondani róla, hogy ez rossz?! Szerintem ez nem fair.

Szóval ezt egyedül nem lehet felfogni segítség nélkül csak is segítséggel lehet. Számomra a Biblia ez. Mindazonáltal, még így sem lehet megérteni! Ezért mondom azt, hogy tudom, hogy minden a javamra van, mert szeretem az Urat és ezt most nem az aduász, hanem a fenti tények konklúziója. 

A másik, amit fontosnak tartok megemlíteni, hogy ha szarban vagyunk az nem feltétlen rossz. Nem arra kell törekedni, hogy miként tudunk kimászni saját erőnkből belőle, mint Münchhausen báró, mert úgyse sikerül. Inkább azt kell nézni, hogy mit kaphatok belőle, mit tudok elnyerni és megtapasztalni, tanulni a körülményeimből.  Isten nem azért engedi meg, hogy rossz dolgok történjenek meg veled, mert gonosz és élvezettel szadiz miközben egyedül ül a mennyei trónteremben és csapkodja a térdét a röhögéstől! Azért csinálja, mert szeret és, ha nem is érted meg pillanatnyilag a célját, akkor is vedd tudomásul, hogy célja van az életeddel, egy hatalmas tervnek vagy a része!

Sokat szoktak kérdezni engem mindféle hittel kapcsolatos témában és két fajta embertípus van. Az egyik választ keres, a másik pedig kötekedni akar és nem érdekli a válasz. Ez utóbbival nem akarok beszélgetni, mert fölösleges. Jó jó, persze én meg szeretek vitázni és néha azért felveszem a kesztyűt :) 

Szóval ez utóbbi kategóriának van egy sztenderd kérdése: „Isten tud-e olyan nehéz követ teremteni, amit Ő sem tud felemelni?” Na, erről akarok írni ennek a folytatásában, mert a múltkori kaposvári konferencián Edina csuklóból odavágott nekem erre egy nagyon jó választ, amin sokat gondolkodtam azóta. Addig is sziasztok…

A bejegyzés trackback címe:

https://valasztkeresek.blog.hu/api/trackback/id/tr9628795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Németh Tamás 2008.08.23. 20:07:14

Üdv!

Elolvastam, nagyon tetszett. Azt gondolom nagyon mondanom sem kell, hogy a megtérés történetünk, szinte azonos. Ez, talán mindenkivel így, vagy legalább is hasonló módon történik meg és valóban csodálatos érzés, amikor az ember rádöbben ezekre a nagy igazságokra. Semmihez sem hasonlítható érzés, amikor Istent végre hagyjuk kibontakozni magunkban, és képesek vagyunk végre levetkőzni magunkról a világ csúfságait.
Köszönöm, hogy elolvashattam amit írtál, köszönöm, hogy tisztán és szépen fogalmazol, és köszönöm, hogy ezeket a gondolatokat másokkal is megosztod. Bárcsak több ilyen blog születhetne, bárcsak ne a civakodás és vitatkozás jellemezné a mai magukat keresztényeknek valló embereket. Bárcsak mindenki megértené, amiről te most beszéltél.
Nade ez amúgy is Isten "munkaköre", mi maximum segítséget nyújthatunk egymásnak a megértésében.
Sok sikert kívánok neked hozzá, és még több kitartást. Még biztosan találkozunk.

Üdv.

NT

Igazságkereső · http://valasztkeresek.blog.hu 2008.08.23. 21:26:21

Szia Tamás,

köszönöm, ez nagyon bátorító volt és dicsőség az Úrnak, hogy hoz ide embereket. Csak imádkozom, hogy jöjjenek ide értelmes, válaszokat kereső emberek és folytassunk nyitott beszélgetést. Tényleg nyitott beszélgetést akarok, mert én is meggyőzhető vagyok és, ha valaki bebizonyítja nekem valós szilárd, logikán alapuló tényekben, hogy a Biblia nem igaz, akkor hinni fogok neki, mert én nem Istent kerestem hanem az igazságot valasztkeresek.blog.hu/2008/08/22/bicskey_zsolt_bemutatkozo és meg is találtam: valasztkeresek.blog.hu/2008/08/22/a_vegso_valasz_nyoman

Majd meséld el egyszer a bizonyságodat itt mindenkinek, hogy Te miként tértél meg, akár el is kezdhetek egy blogbejegyzést, ahova bárki beírhat, ha van egy olyan története, amit érdemes megosztani és minden történet ilyen, mert annyira egyformák és mégis annyira különbözőek. Ámulatos, amit Isten művel velünk és olyan megnyugtató, hogy eleve el van rendelve minden. Halleluja!

Vicces, hogy még a mai napig is érdekesen nézek magamban néha, amikor ilyeneket mondok, ha csak két évet visszamennék és valaki azt mondja nekem, hogy a Bibliában fogok hinni, hahaha hát tuti pofán röhögöm.

Igazságkereső · http://valasztkeresek.blog.hu 2008.08.25. 07:09:03

egy kis kiegészítés, most hogy átolvastam (mivel írom a folytatást) javaslok ehhez a részhez egy megjegyzést:
"Isten nem azért engedi meg, hogy rossz dolgok történjenek meg veled, mert gonosz és élvezettel szadiz miközben egyedül ül a mennyei trónteremben és csapkodja a térdét a röhögéstől! Azért csinálja, mert szeret és, ha nem is érted meg pillanatnyilag a célját, akkor is vedd tudomásul, hogy célja van az életeddel, egy hatalmas tervnek vagy a része!"

Megjegyzés:
Luk 11:9 Én is mondom néktek: Kérjetek és megadatik néktek; keressetek és találtok; zörgessetek és megnyittatik néktek.
Luk 11:10 Mert aki kér, mind kap; és aki keres, talál; és a zörgetőnek megnyittatik.
Luk 11:11 Melyik atya pedig az közületek, akitől a fia kenyeret kér, [és] ő talán követ ád néki? vagy ha halat, vajjon a hal helyett kígyót ád-é néki?
Luk 11:12 Avagy ha tojást kér, vajjon skorpiót ád-é néki?
Luk 11:13 Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok Szent Lelket azoknak, akik tőle kérik.


Wooooooowwwwwwww, azért ezt érdemes megrágni egy párszor szóról szóra, hogy mit is ír itt a szerző...

Németh Tamás 2008.08.26. 12:38:51

A másik, amit fontosnak tartok megemlíteni, hogy ha szarban vagyunk az nem feltétlen rossz. Nem arra kell törekedni, hogy miként tudunk kimászni saját erőnkből belőle, mint Münchhausen báró, mert úgyse sikerül. Inkább azt kell nézni, hogy mit kaphatok belőle, mit tudok elnyerni és megtapasztalni, tanulni a körülményeimből. Isten nem azért engedi meg, hogy rossz dolgok történjenek meg veled, mert gonosz és élvezettel szadiz miközben egyedül ül a mennyei trónteremben és csapkodja a térdét a röhögéstől! Azért csinálja, mert szeret és, ha nem is érted meg pillanatnyilag a célját, akkor is vedd tudomásul, hogy célja van az életeddel, egy hatalmas tervnek vagy a része!

NEM EJT HIBÁT

Ha különösnek, rejtelmesnek
látszanak Isten útjai,
ha gondok örvényébe vesznek
szívem legdrágább vágyai,
ha borúsan búcsúzni készül
a nap, mely csak gyötrelmet ád …
egyben békülhetek meg végül:
hogy Isten sosem ejt hibát.

Ha tervei igen magasak,
s irgalma kútja mély nekem …
ha a támaszok mind inognak,
ha nincs erő, nincs türelem,
s tekintetem sehol célt nem lát
vaksötét, könnyes éjen át …
egy szikrácska hit vallja mégis,
hogy Isten sosem ejt hibát.

És ha szívem megoldhatatlan
kérdéseknek betege lett,
mert elkezd kételkedni abban,
hogy Isten útja szeretet …
minden elfáradt sóvárgásom
békén kezébe tehetem,
s elsuttoghatom könnyek közt is:
Ő nem ejt hibát sohasem.

Azért csend, szívem! Engedd múlni
a földi múló életet!
Majd a fényben látni, ámulni
kezdesz: Mindig jól vezetett!
Ha a legdrágábbat kívánja,
a legsötétebb éjen át
menekülj a bizonyosságba,
hogy Isten sosem ejt hibát!

(ismeretlen költő verse)
Fordította: Túrmezei Erzsébet

Németh Tamás 2008.08.26. 13:13:16

Üdv. Igazságkereső!

Az előbb bemásoltam egy verset, ami szerintem a te gondolataidat támasztja alá. Engem nagyon szíven ütött, amikor először olvastam, mert addigra már én is a keresők közé tartoztam, és rengeteg elutasítással találkoztam, amikor Istenről akartam beszélni.
Mint mondtam, én sem voltam mindíg ilyen. Róm.kat. lettem: Ok. Hittan órák gyerekkorban:OK.Elsőáld. Bérmálás:Ok. Mindez megtörtént, és irány a nagyvilág. Haverok buli fanta, ahogy manapság mondják. Nagy tervek, ha nem is világmegváltók de, mindenképpen a pénzről, büszkeségről, a tévedhetetlenségről szóltak. Legalább is én ennek képzeltem magam. Aztán jöttek azok a pofonok, amelyekért sokan Istent hibáztatják, pedig azért történnek meg velünk, mert a Törvényt mellőzve Istentelenül élünk, és viselkedünk. Persze nem voltam én olyan rossz gyerek, nem bűnöztem, vagy drogoztam, semmi ilyesmi, csak annyi volt a bűnöm, hogy nem kerestem Őt. Ezért az Úr úgy alakította az életemet, hogy rá kellett jönnöm, ennek bizony semmi értelme nincs. Na de akkor mi????!!!!
Arra gondoltam, hogy elolvasom a Bibliát, majd az biztosan megmondja nekem. Neki is álltam nagy elánnal, kitartóan olvastam, de csak nem akartak múlni benn a gyilkosságok, háborúk, testvér a testvér ellen, városok földig perzselése...stb. El is ment tőle a kedvem, mert én nem erre számítottam. De talán ez volt a vízválasztó, ugyanis nem letettem, hanem azt mondtam magamnak, hogy majd Jézus, azaz az Újszöv elmondja nekem, amit kell. Így is történt, első olvasatra úgy megilyesztett a Jelenések könyve, hogy majdnem bek..', így hát azonnal nekiálltam az Újszövnek ismét, és amikor végeztem megint-megint-megint. Nem is tudom pontosan, hogy egymás utánn hányszor olvastam el, csak azt tudom, hogy minden egyes olvasatra mást és mást, újabb és újabb dolgokat közölt velem. Talán még jobban összeestem, mint mielőtt kézbevettem volna, de aztán az Örömhír végre célbaért, és rájöttem arra, hogy azok a földrengések és viharok az én lelkemben dúltak eddíg, és meg kellett történniük ahhoz, hogy végre rájöjjek arra, hogy első Isten, minden más csak ezután jöhet. Később már a prófétákat is olvastam, Salamont, Dávidot, és mind-mind mást mondtak nekem akkor már mint első olvasatra.
Ezt a tanulást azóta sem hagytam abba, és bár mostanság már kevésbé olvasom, szinte betéve tudom az összes részt. Természetesen nem szószerint, hanem inkább a mondanivalójuk, tanításuk van meg bennem minden napom, minden egyes percében. És ez nem túlzás, nagyon ritka az, hogy a gondolataim elterelődhetnek az Úrról és tanításáról, mindíg igyekszem megfelelni neki, szerintem egyre jobban, és nagyon remélem, hogy ezt Ő is így látja. Mindenesetre ez majd odaát fog kiderülni, addig is megpróbálom ezt a rövid időt itt a földön békességgel eldönteni, élni az életem, ahogyan Ő kéri. Mert Ő semmi olyat nem kér tőlünk, amit ne lehetne megtenni, vagy nehézségbe ütközne. Legalább is én így gondolom.
Köszönöm, hogy meghallgattál, meghallgattatok.

Üdv.

Tamás
süti beállítások módosítása