Mottó

Senki sem keresheti úgy Istent, hogy valójában már meg ne találta volna...

Archívum

Kommentek

Google szekció

Hirdetések

3# - A végső válasz nyomán

2008.08.22. 16:33 | Igazságkereső | 4 komment

Címkék: vallás isten hit bizonyíték bizonyítás apologetika

Szaisztok Feleim,

Megjelentettem egy pár fórumon és blogon az alábbi szöveget és, ha erre érkeztél meg, akkor üdvözöllek és nagyon várom a beszélgetésünket.

Amennyiben csak úgy idetévedtél, akkor mondanám, hogy azért nyílt ez a topic, hogy beszélgessünk arról, hogy mi van, akkor ha létezik Isten, létezhet-e egyáltalán, van-e rá bizonyíték, mit kell tenni, ha nincs Isten és még sok ilyen mélyenszántó gondolat :)

Kedves mindenki aki ezt a fórumot olvassátok. Nem tudom, hogy titeket mióta foglalkoztat a téma és hogy mennyi háttértudást halmoztatok fel mielőtt állást foglaltok, de én elég sokat  ( rövid bemutatkozó: http://valasztkeresek.blog.hu ) és nekem is elég kritikus és kemény véleményem volt a Biblia Istenéről. Kegyetlen, szadista barbár, aki élvezi, hogy kínozza az embereket. Bármi lehet, de tuti nem egy kegyelmes, szerető Isten és még hirdeti is, hogy hagyta kinyírni a fiát, na ezt neeeeeee!

Nagyon sokat kerestem az igazságot és végül megtaláltam, de ehhez alázat kell, ami azt jelenti, hogy be kell ismerni, hogy lehetséges, hogy tévedsz. Nekem ez a három hanganyag segített:
A végső válasz nyomán - Első rész
A végső válasz nyomán - Második rész
A végső válasz nyomán - Harmadik rész
(jobbklikk oszt letölt)

Amennyiben valóban érdekel a válasz az élet valós kérdéseire és logikus, kézzel fogható tényekre van szükséged és nem nesze semmi fogd meg jól vallásos baromságokra, akkor hallgasd meg ezeket és gyere el a blogomra és beszélgessünk. Még csak most kezdődött, de hiszem,  hogy hamarosan nagyra fog nőni az értelmes emberek vitatkozása ott.

További szép napot!

A bejegyzés trackback címe:

https://valasztkeresek.blog.hu/api/trackback/id/tr87627979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kalman · http://remalom.blog.hu 2008.08.22. 21:33:04

igazság kereső
egy történetet szeretnék elmondani: hátha jó lesz:
Ez egy igaz történeten alapul:
Egyszer Newton hoz a fizikushoz elment egy barátja, és adott neki egy makettet a Földről, a napról... tudod a bolygórendszerről, és lerakta, aztán el is ment. Később egy másik barátja (aki nem hitt Istenben) odament, és megkérdezte
Nahát, milyen szép: ki csinálta?
erre newton: senki
Erre a haver: Na ne már.. valakinek csinálnia kellett.
erre newton mondta: nem, ez csak így itt van...
remélem érthető volt:)
Tudod, pl a krisnásoknál, azért jó a Krisna tudat, mert egyszer megkérdezték az akkori lelki gurut, hogy mi van ha nincs Isten?
erre azt mondta, hogy nem baj.. volt egy jó életem.
ezt ne úgy értsd, hogy felélte saját kis önző céljaira az adományokat, hanem úgy, hogy vallásosan élt, és megtalálta benne a boldogságot.. addig is boldog volt. ergo az se baj ha nincs Isten, mert addig is volt egy jó életem, mert énekelnek, táncolnak, együtt szolgálnak, és nem a fő fő fő vezetőnek kell szolgálatot tenni, nem neki kell addni több millió forintokat, hanem a Istent kell szolgálni.
visszatérve a szci ra ahol láttam ezt a bejegyzést, az egyértelműen csalás. ez tény. ha nem hiszed járj utána.. én már voltam szci (sajnos) de legalább most itt elmon6om...
köszi kalman12345@citromail.hu

Igazságkereső · http://valasztkeresek.blog.hu 2008.08.22. 22:12:07

Kálmán,

Tetszett a hozzászólás, mert én is ezt szoktam válaszolni, amikor valaki megkérdezni, hogy mi van, ha mégsincs Isten? Azt szoktam mondani, hogy akkor maximum leéltem egy életet úgy, hogy boldog voltam és szerettem a felebarátaimat és nem ártottam nekik, sőt még igyekeztem gondolatban sem vétkezni.

Azonban, ha szeretünk teoritikusan beszélni, akkor érdemes fontolóra venni, hogy mi van, ha van Isten. Ez egy nagyon hosszú bejegyzés lenne és ha érdekel a véleményem majd kifejtem, de a legrövidebb komment ehhez csak az lenne, hogy mégis van isten, akkor:

- kicsoda
- hogyan tudom megismerni
- ha van pokol hogyan tudom elkerülni, nem érdekel a mennyország, mert ez csak jó és azt könnyű megszokni, de érdekel a pokol, mert lehetőleg el akarom kerülni

Természetesen a mennyel kapcsolatos megjegyzés már nem igaz, mert érdekel, de sok évvel ezelőtt így gondolkodtam, hogy bármit csak a poklot ne, mert az biztos pokoli rossz :)

alagi 2008.09.01. 18:22:37

Szia.

Hat aki valoban keresi a valaszt, aze az en tiszteletem.

Itt azonban inkabb arrol van szo hogy az ember elore eldonti hogy isten van (nem tudatosan), aztan megkeresi azt a gondolati utat, ahogy onmagat megnyugtatoan meg tudja gyozni. Megiscsak jobb ha kiderul, hogy hat itt nincs valasztas, muszaj hinni, mint ha csupan egy valasztas lenne. Az ervelesenek minden lepese tobb sebbol verzik. Konyha-logika. Ha tenyleg szeretned hinni hogy van isten, en nem banom higgyed, de vedd eszre hogy nem lesz ra bizonyitekod sosem. (vagy ne is gondolkodj ilyesmin)

Ha akarod bizonyos korlatok kozott konkretan is hajlando vagyok az ervelesrol vitazni.

Most erre utalt (epp hallgatom) ezert ezt kulon kiemelem:
Az elejen nagyon biztosra akart menni, minden esetet ki akart zarni, aztan kesobb mar azt se veszi eszre hogy ez mennyire nagy ugras: A biblia bizonyos reszei igazak => a teljes biblia szo szerint igaz.

A kedvenc reszem egyebkent az amikor sorolja hogy melyik vallas miert esik ki. :)))

Kerpács Rezső 2008.09.01. 22:54:19

Kedves Zsolt
Nem tudom hogy ez a Sanyi kicsoda, és honnan ismered, de szerintem kicsit el van varázsolva. Nem szeretném megsérteni, de nem hiszem hogy helyes úton jár a végső választ illetően... Logikáról beszél folyton, de az nem esik le hogy emberi logikával gondolkodik, nem emberi dolgokról. Egyszer nem vagyunk gépek, egyszer autóhoz hasonlít minket. Személyként gondolkodik istenről amire az emberi logikája alapján jutott, ami önmagában hibás. Azt gondolja mi vagyunk a világ közepe, valamint azt hogy bonyolultság kell ahhoz hogy leírja a végső választ. Ha odafigyelünk a világ egyszerűségre és szépségre törekszik és a lehető legegyszerűbb állapot megőrzésére az adott körülményekre tekintettel. Nézd, szép lassan kiejti az összes vallást, és csak azt hagyja bent ami az ő logikájába belefér. Nevetséges. Komolyan, hogyan lehet hinni a Bibliának. Könyörgök. Milliószor átírták kivettek beletettek dolgokat. Ha valaha isten is irta mára az ember cenzúrázta. Szerintem nézze meg hogy mit üzennek a vallások alapítói. Érdekes élménye lesz. Ugyan az az üzenet!!! Más korban más embereknek más nyelven, kicsit más szavakkal (mivel az emberek mások azért a más szóhasználat), de ugyan azt mondja Jézus, Buddha Mohamed, Mahávira, Lao Ce... Van egy idézet ami tükrözi miről is van szó. Némi magyarázat: a bódhiszattva, a buddha állapot előtti ember a buddhizmusban. Az idézet:

Felölti bölcsen ki bódhiszattva,
bárki és bárminek alakját,
és tanítja minden nyelvre szabva
örök törvénynek foglalatját.

Változik nappá és holdá az égen,
lesz föld, vagy tűz, vagy lég, vagy pára.
Indra, Brahma de lehet hogy éppen
más isten képét ölti magára.

Mert mindegy bárki mily hitet vall
kövesse csak a megszokott utat,
módot legyőzni e világot,
mindnek saját hite szerint mutat.

Szivesen beszélnék Sanyival.
Bocs ha indulatos voltam. Minden jót.
süti beállítások módosítása